Vienas iš problemiškiausių iššūkių menininkui yra paprašyti padaryti darbą, kuris yra „atsakymas į kitą menininką“. Kokie yra parametrai, lūkesčiai? Kiek mano balsas pakartoja kitą? Kaip toli vienas nuo kito galime būti įmanoma?
Choreografė Melanie Lane, paprašyta atsakyti į idiosinkratišką japonų vizualiųjų menininko Yayoi Kusama genijų, yra vienas dalykas, tačiau tai padaryti pastarojo karjeros karjeros retrospektyvoje parodoje Viktorijos nacionalinėje galerijoje (NGV), kuriai tai daro, priima ją, kad ji imtųsi pastarojo karjeros retrospektyvos parodos Nacionalinėje galerijoje (NGV). Kitas lygis.
„Mane labiau domino … nebūtinai skaitiklis Bet transformuoti Kai kurios jos idėjos į kalbą, su kuria dirbu “, – atskleidžia Lane. „Vieną tašką norėjau įsitikinti ne Įsigijimas buvo atkartojamas. Nenoriu įtraukti „polka“ taškų į pasaulį, kurį kuriu. Noriu rasti ir suprasti jos dominančias temas “.
Gimęs 1929 m. Rugsėjo mėn., „Kusama“, kuriam dabar 95 metai, dažnai apibūdinama kaip reikšmingiausias pasaulyje gyvas menininkas. Jos darbai apima terpes (tapyba, skulptūra, instaliacijos, vaizdo įrašai) ir žanrai (pop, feministinė, minimalistinė). Vien tik jos ilgaamžiškumas ir įtaka ją žymi kaip vieną sėkmingiausių praėjusio amžiaus vizualinių novatorių.
„Kaip ir daugelis žmonių, aš susipažinau Iš kur kyla jos praktika “.
Įbrėždamas po ryškiaspalvio garsesnių Kusamos kūrinių paviršių, Lane buvo dar labiau suintriguota. „Tai taip įsipareigojęs. Panašu, kad ji daug naudoja žodžio panaikinimą. Savęs teisingumas ir visa tai. Ir tu tikrai gali jaustis tai. Tai tikrai galinga. Žinote, iš tolo jos darbas yra toks žaismingas, bet tada yra toks… gilus liūdesys ir melancholija savo patirtyje šiame pasaulyje, kuriame ji gyvena. “
Tada čia, gilesnis ryšys ir „Lane“ atsakymo tramplinas, Pulaukuris premjera vyks vasario mėn. Didžiojoje NGV salėje kaip Melburno Azijos TOPA triennialijos dalis.
Kaip ji paaiškina: „Visų pirma buvau patrauktas į jos pasaulio pastatą, su kuriuo aš tikrai galiu susieti; Tokios išgalvotos, fantastinės visatos, kurias ji kuria. Ji turi tokį apsėstą šiems vaizdams, kuriuos turėjo nuo pat vaikystės; Šios polka taškų ir spalvų haliucinacijos “.
Lane'o susižavėjimas, jis paaiškėja, yra ne tik estetinis ar intelektualas. Kaip ir menininkas, „Dancemaker“ supranta privačius, nesąmoningus vaizdinius peizažus. Jos atveju pasikartojanti svajonė. „Tai tarsi tekstūra. Aš turėjau šiuos lygius baltus paviršius, kurie užfiksuotų iš tikrųjų grubius, smėlio paviršius; Ir vėl ir vėl užfiksuotų tarp šių dviejų faktūrų. Taip, tikrai keista. Taigi, kai aš sužinojau apie jos haliucinacijas, galėjau tai suprasti … beveik kankinant … šio abstraktaus vaizdinio pasaulio, kuris vis dar tarsi kabo su manimi “.
Taigi, jos „atsakymas“ nebus pateiktas prisotinta pop spalva, o su Kusamos parašu „Polka Dot“ motyvas. Iš tiesų, Lane'o pasirinkimas vadinti ją kūriniu Pulau (Tai reiškia salą Bahasoje, jos javos paveldo kalba) yra nuoroda į kitą menininkų bendrą patirtį – būtent, kad abu yra „šiek tiek klajoklių“, dirbo ir gyveno visame pasaulyje.
„Tiesą sakant, iš kur atsirado salos įvaizdis – ši idėja, pavyzdžiui, judėjimas tarp vietų. Bet tai taip pat atsakas į tai, kad buvimas Didžiojoje salėje, turinti tuos didelius, plūduriuojančius, geltonus polka taškinius debesis. Taigi, aš turėjau tokį jausmą bandyti nusileisti ar surasti šią priešingą įtampą “.
Kitas iššūkis buvo žemėlapis į šokio reljefą ir tai padaryti taip, kad būtų naudojamas kaverninis NGV interjeras. „Tai, nuo ko pradėjau, buvo bandymas neprivalyti jos didžiulio palikimo ir tiesiog bandyti galvoti apie tai, kokie buvo mūsų jungiamieji siūlai, net jei iš atstumo“, – prisimena Lane. „Ką mes dalijamės, su kuo aš galiu susieti? Akivaizdu, kad pasaulio pastatas yra didelis. Aš visada dirbu tokiuose spekuliatyviuose, išgalvotuose pasauliuose. Kitas yra jos trumpalaikė patirtis. “
Choreografine prasme tai reiškia kaip pasikartojimas, iliuzija, destabilizavimas ir pakaba. Tai, kad juos juda judėjimas, yra užduotis, dėl kurios dabar susiduria Lane ir jos komanda, kai jie pasiruošė savo Azijos topos lankui. „Bet tuo pat metu, – atspindi ji, – aš taip pat noriu garbė Kusama. Bandau rasti būdų, kaip gerbti šį neįtikėtiną palikimą ir darbą. Taigi, aš randu smulkmenas, kurios linkteli jai, neatkartojant. Tai iš tikrųjų buvo sudėtinga, tačiau tikrai įdomi erdvė bandyti spręsti. “
Ta erdvė yra ne tik meniška, bet ir fizinė. Didžioji NGV salė yra garsiai architektūrinė. Tiesiosios, monumentalios, grandiozinės. Lane skleidžia žinomą juoką. „Tai turi potencialo dalykų, kurių negalite padaryti juodoje dėžutėje. Tai taip pat turi šias kitas galimybes “, – erzina ji. „Mes turime keletą gana įdomių idėjų, bet … Aš per daug nebendrausiu“.
Dabar galime būti tikri, kad Lane stato pasaulį, planetą, salą, kurioje Kusama taip pat gali rasti šventovę. Galbūt, ateikite vasario pabaigoje, mes taip pat galime atsisakyti kojos ant to kranto.
Melanie Lane's Pulau Bus pristatyta kaip Azijos topos dalis nuo vasario 22 iki 23 d. Norėdami gauti bilietų ir daugiau informacijos, apsilankykite www.asiatopa.com.au/event/pulau.
Autorius Paulius Ransomas iš „Dance Informa“.
