Interviu su Catherinemarie Davalos
Autorius Emmaly Wiederholt
Catherinemarie Davalos yra „Bay Area“ choreografė ir mokytoja bei „Davalos Dance Company“ direktorius, švenčianti savo 30 metųTh Jubiliejus šiais metais. Ji žvelgia į 30 metų šokių apie „Chicana“ patirtį ir kaip per tą laiką pasikeitė šokių kraštovaizdis. Ji taip pat dalijasi žemės ūkio ir kulinariniu įkvėpimu už savo naujausio kūrinio, Milpa sezonas.
Micah Sallid ŠventasDavido Gaylordo nuotrauka
~ ~
Koks jūsų šokio fonas? Kas jus formavo kaip šokių menininką?
Aš neužaugau šokti, kaip tai padarė daugelis mano įmonės narių. Aš užaugau Meksikos kaimynystėje Pietų Kalifornijoje. Mano mama mane paleido į baletą maždaug penkerių metų, nes buvau klutuojanti ir negalėjau sėdėti. Aš to nekenčiau, todėl ji išbandė kitus dalykus, pavyzdžiui, gimnastika. Mano mama kruopščiai katalogavo mūsų gyvenimą, nes ji buvo bibliotekininkė. Ji rašė mano knygoje „Baby“, kurią skaičiau šią vasarą, kad aš šokau muzikai, kol ji galėjo prisiminti. Tai buvo mano dalykas. Prisimenu, kad juos pastatiau garaže ir savo pusbrolius ir brolius ir seseris pasidariau dalis, kalbėdamas ar šokdamas.
Kai lankiau vidurinę mokyklą, aš vedžiau dainą, nors manau, kad ji dabar vadinama šokių komanda. Tai buvo ta vieta, kurią galėjau judėti, ir nebuvo išlaidų, išskyrus uniformą. Kai ėjau į universitetą, norėjau toliau judėti, todėl vedžiau džiazo klasę, paskui baleto klasę, o paskui – modernią klasę. Trečiąjį semestrą, kai vedžiau šiuolaikinę klasę, aš pasakiau: „O, tai mano kūnas mėgsta daryti. Štai ką aš turiu daryti.“
Mano mokytoja buvo Mary Jane Eisenberg, tegul ji ilsisi ramybėje. Ji mirė maždaug prieš metus. Ji buvo fenomenali. Ji buvo iš „Louis Falco“ kompanijos. Jos klasė buvo labai mušama ir fizinė. Prisimenu, kad galėčiau įsitraukti į tą judėjimą. Kitą semestrą vedžiau „Cunningham“ klasę, kai klausiau „Cal State Long Beach Dance“ programos. Mano kūnui prasminga nebuvo nieko, kas būtų prasminga. Mano profesoriai man pasakė, kad neturėčiau būti šokėja. Vienas mokytojas teigė, kad esu per trumpa, per rudos odos ir antsvorio. Aš tiesiog neturėjau kūno, kuris, jų manymu, turėčiau. Mane buvo lygtinai.
Kai grįžau namo, verkiau. Mano tėtis pasakė: „Ar jūs leisite jiems pasakyti, kad tu negali būti šokėjas? Tai yra tai, ką norite padaryti. Grįžkite atgal ir darykite tai, ką norite padaryti.“ Tai buvo tarsi psichinis dalykas, o kitą dieną aš galėjau suprasti, kaip Cunningham dirbo. Aš baigiau jų absolventą kaip nepilnametis, o paskui – jų absolventas kaip grad studentas.
Kažkas nutiko su mano tėčio padrąsinimu. Mes užaugome šokančioje šeimoje. Meksikos šeimos vakarėliuose mes po vakarienės rengiame muziką ir visi šoka. Mano tėtis buvo mano pirmasis šokių mokytojas.

Rogelio Lopezas GrįžtiYvonne Porta nuotrauka
Kodėl prieš 30 metų įkūrėte „Davalos“ šokių kompaniją?
Aš pradėjau choreografą, nes nebuvo mano paties patirties platformos. Los Andžele buvo labai mažai kompanijų. Aš klausiau Mary Jane, ir ji mane sudėjo į porą kūrinių. Man labai patiko šokti dėl jos, bet jie nekalbėjo apie mano gyvą patirtį. Aš pradėjau šokti apie tai, ką reiškia būti chicana. Mano tėtis turi daktaro laipsnį. Mes nesame imigrantų šeima. Mes turėjome privilegiją ir išsilavinimą. Mano mama yra itališka, todėl kartais buvo toks diskomfortas, kai žmonės nepripažįsta, kad ji buvo mano mama, nes aš tamsi ir ji blyški. Norėjau šokti apie savo patirtį.
Mano patarėjas kolegijoje, Tryntje Shapli, sakė vieną dieną po choreografijos klasės: „Labai garbė žiūrėti, kaip jūs dirbate taip, kaip aš darau, tačiau jūs turėtumėte šokti naudodamiesi savo balsu. Ką norite pasakyti?“ Ji paskatino mane pradėti atrasti, kas aš esu savo kūne. Aš pradėjau šokti apie savo Meksikos patirtį 1994 m.
Šis darbo būdas dabar turi daug talpyklos. Ar 90 -aisiais radote, kad žmonės reagavo į tai, ką darai?
Jennifer Fisher parašė mano pirmąją teigiamą apžvalgą, ir tai buvo pirmas kartas, kai kritikė suprato metaforą, su kuria grojau apie imigraciją ir peržengiau sienas. Bet tuo metu aš neturėjau jokių pašnekovų. Neprisimenu, kad kas nors kitas LA, kuris buvo Chicano ar meksikietis scenoje, nebent jie darytų folkloriką. Aš persikėliau į įlankos rajoną prieš 28 metus ir jaučiausi taip pat. Dabar yra daugybė žmonių, kurie daro chicana/e/o choreografiją.
Tai įdomu, nes kai kreipiausi dėl dotacijų savo 30 metųTh Jubiliejaus šou, niekas man nedavė dotacijos. Prevididai, aš gavau dotacijas. Ką aš sakau dabar, dėl tam tikrų priežasčių žmonės nenori finansuoti, kuri, manau, žavi ir nuvilianti. Aš žinau, kad dotacijos ieško spalvingų žmonių ir nori finansuoti darbą, kuriame užduodami klausimai apie pasaulį, kuriame gyvename.
Kaip apibūdintumėte savo darbą tam, kas nepažįstamas?
Per 30 metų ji vystėsi nuo tipiško modernaus šokio, kuris yra abstrakčią muziką, tada iki modernių šokių, rinkinių į Lotynų muziką, o dabar šokių teatre, kuris buvo pasakytas žodžiu, arba aš parašiau, arba naudodavau poeziją, kuri man kalba. Šokių teatras yra ten, kur aš nusileidau maždaug per pastaruosius 30 metų. Norėjau, kad auditorijos nariai, kurie nėra meksikiečiai, suprastų mano choreografiją, todėl pradėjau naudoti savo balsą norėdami pasidalyti patirtimi. Aš dažnai naudoju subtilų humorą ir poetinę kalbą su metafora.

Shaunna Vella in Karalienė/deivė/BrujaDavido Gaylordo nuotrauka
Aš keliavau į Oaxaca studijuoti vietinių praktikų ir nuo to laiko sužinojau, kad tai nėra vietinių šokių žingsnių kopijavimas; Kalbama apie atvykimą iš autentiškumo vietos ir viso kūno patirties. Dabar ateinu į repeticijas su intuityvesniu darbo būdu, o ne griežtu planu. Dabar šokėjai sukelia judėjimą iš savo autentiškų vietų. Per pastaruosius 10 metų aš pradėjau dirbti šioje labiau bendradarbiavimo erdvėje. Tai jaučiasi tikrai gerai, kai šokėjas veikia įgyvendindamas idėją. Džiaugiuosi tuo, ką kiekvienas šokėjas atneša į darbą ir kaip aš galiu toliau kurti naujus šokius tokiu būdu, užuot naudojęs tą pačią formulę.
Aš paragavau naudoti gyvą muziką, kai 2016 ir 2018 m. Koncertavome Italijoje, ir supratau, kad niekada nenorėjau grįžti prie įrašytos muzikos. Taigi nuo to laiko randu finansavimą muzikantams ir kompozitoriui samdyti.
Kaip jūs matėte, kaip per pastaruosius 30 metų pasikeitė šokio kraštovaizdis, ypač kalbant apie choreografavimą per „Chicana“ objektyvą?
Matau, kaip „Ballet Hispanico“ Niujorke renkasi moterų choreografus. Ir Liz Boubionas pradėjo mus suburti su „Flacc“ (Lotynų Amerikos šiuolaikinių choreografų festivalis) prieš 12 metų. „Flacc“ buvo fenomenali platforma mums visiems visoje šalyje ir „Covid“ metu visame pasaulyje.
Mano kolegoms, kuriems balta spalva buvo sveika, buvo sveika, kad jie mato, kad jie turi kultūrinę nuorodą ir gali šokti iš savo kultūrinės kilmės. Manau, kad jų šokiai tapo geresni, kai jie pradėjo šokti apie savo patirtį.
„Chicana“ feministės pradėjo savo judėjimą aštuntajame dešimtmetyje, kad suprastų mūsų individualumą ir susikirtimą. Dabar visi nori tai padaryti. Tačiau tuo metu nebuvo platformos moterims ir spalvų moterims.

Shaunna Vella in Karalienė/deivė/BrujaDavido Gaylordo nuotrauka
Ką planuojate savo artėjančiam 30Th jubiliejaus šou?
Aš susijaudinau dėl Treso Hermanų po perskaitymo Pynimo saldainių žolė Autorius Robinas Kimmereris. „Tres Hermanai“ augina kukurūzus, pupeles ir skvošą kartu. Ši tarpusavio sistema yra naudinga dirvožemiui ir augalams. Kukurūzai išeikvoja dirvožemį, bet jei pasodinsite jį pupelėmis, tada azotas dirvožemyje pakeičiamas pupelėmis. O jei sodinate kukurūzus ir pupeles su moliūgu, dirvožemį užtemdo moliūgų lapai, todėl vanduo ilgiau lieka dirvožemyje.
Kai paskutinį kartą nuvykau į „Oaxaca“, sužinojau apie MILPA sezoną. „Oaxacans“ augalas, turintis MILPA sezoną, kur „Tres Hermanai“ pasodinami kartu su kitais klimato auginimais. Tai pagrįsta krituliais ir tuo, kaip keičiasi sezonai. „Oaxaca“ „Milpa“ sezone yra šokoladas ir Čilė. Buvau supažindintas su virėju Olga Cabrera, kuriai priklauso restoranas „Tierra del Sol“. Ji eina į vietinius ekologiškus ūkininkus ir naudoja viską, ką jie auga kurdami savo meniu. Kai aš ten buvau, ji pradėjo maistą su Chiles. Tada jis pateko į patiekalą, paremtą „Tres Hermana“, po to šokolado.
Jos maistas yra toks grynas ir toks skanus, jis mane įkvėpė. Taigi mano naujausiame darbe, Milpa sezonas, Pirmasis skyrius yra čiaupo ir mušamųjų šokis apie Čiles. Tada antrasis skyrius yra apie „Tres Hermanas“. Ir trečiasis skyrius vadinamas Šventas Ir tai meilės laiškas šokoladui.
Milpa sezonas yra antroji iš 30 pusiųTh jubiliejaus šou. Pirmoji pusė prasideda mados šou, kuris yra mano darbo retrospektyva. Turiu šokėjų, nešiojančių kostiumus iš pasirodymų bėgant metams, eidami ant kilimo ir tūpimo tako. Turiu du solo, kurios yra mano reputacijos, kurios taip pat bus atliekamos. Pirmasis vadinamas Grįžti. Tai mane įtraukė į žemėlapį kaip choreografas. Tai atliks Rogelio Lopezas.
Kiti solo atliks Shaunna Vella, kuri buvo mano pirmoji mūza įlankos rajone, kai prieš 26 metus susitikau su ja Sent Marijos koledže. Ketverius metus turėjau ją treniruotis savo šiuolaikinių šokių užsiėmimuose, o tada ji koncertavo mano darbe. Atrodė, kad ji galėjo perskaityti mano mintis ir judėti kaip aš. Taigi aš padariau solo jai pavadinimu Karalienė/ deivė/ Bruja.
Aš padarysiu mažą šokio teatro solo, pavadintą „Solo“ Chicana dukra Tai, kad sukūriau 2019 m., Bet niekada negavau scenos laiko, nes Covidas smogė. Kalbama apie mano patirtį augant Meksikos kaimynystėje ir tada persikeliant į baltą kaimynystę.

Micah Sallid, Nina Palada ir Catalina O'Connor ŠventasYvonne Porta nuotrauka
Ar turite kokių nors supratimo, kas jums bus toliau ne tik laidoje?
Kai choreografavau Šventas 2021 m. Aš pakviečiau folklorico šokėją ir vietinį šokėją būti darbe. Jie atliko ir šiuolaikinį šokį, ir savo kultūrinius šokius. Aš labai mėgstu visą tą reprezentaciją scenoje. Manau, kad mano naujoji kryptis pritrauks menininkų, kurie yra kitų judėjimo formų ekspertai, kalbantys apie bendrą chicana patirtį.
Mane taip pat tikrai įkvepia MILPA sezonas ir jaučiuosi, kad galėčiau tęsti ir padaryti visą vakaro ilgį. Aš norėčiau koncertuoti „Oaxaca“ ir pakviesti Olgą sukurti vakarienę, kad galėtumėte su ja!
~ ~
Norėdami sužinoti daugiau apie Catherinemarie darbą, Apsilankykite Davalosdance.wixsite.com.
„Davalos“ šokių kompanijos 30Th Jubiliejaus koncertas vyks ODC teatre San Fransiske spalio 3 ir 4 dienomis. Sužinokite daugiau čia.
Atgal į viršų